miercuri, 31 iulie 2013

Sunt o divă!

Verific eu în dimineaţa asta inbox-ul. Nimic important, în afară de un mail de la FashionSale, cu titlul : ”Ingrid, te cam răsfăţăm, nu crezi?”. Mârâi în sinea mea: “O, da, mă simt o răsfăţată.” Click şi... “Bluze hot”, “Rochiţe vaporoase”, “Top blugi slim fit”, “Trend by time” şi “Top pantaloni scurţi”. Făcând abstracţie de  amalgamul manelistic de româno-engleză, comic de altfel, zău dacă aş şti ce să aleg pentru silueta mea. Să fie o bluză hot? Nu, că nu e vaporoasă. Un blug slim? Nu, că e prea hot. O rochiţă vaporoasă? Nu, că nu e suficient de hot, nici destul de slim.
          Mi-aş lua un pantalon scurt de top. I-aş suna să-i întreb dacă au pantaloni scurţi hot şi slim pentru tipe fit.
          Era o vreme în care mă ambiţionasem să găsesc prin magazine haine frumoase, moderne, comode şi suportabile de bugetul meu jenant de mic. Intram, mă uitam şi plecam. Frustrarea mea era cu atât mai mare cu cât uneori  o vânzătoare tânără, clefăind gumă de mestecat, mă întreba dacă mă poate ajuta. “Caut o bluză/ un pantalon/ o fustă/o rochie pentru MINE” ziceam eu,  cu un gest grăitor . Clefăit, clefăit, clefăit, fluturat de gene rimelate, rictus  şi... “N-avem pentru dumneavoastră.” Spate întors, plecat la altă clientă.
          M-am învăţat minte şi după câteva episoade ca cel de mai sus, nu mai accept să fiu abordată de nicio vânzătoare. Dacă o pune naiba să mă întrebe ceva, i-o retez scurt: ”Mulţumesc, mă uit.”, uitându-mă expresivo-ameninţător la potenţiala clefăitoare fluturătoare de gene.
          Singura soluţie care mi-a rămas este cea a divelor: îmi fac turele de shopping în străinătate. De câte ori ajung în Germania  aloc o sumă importantă pentru revitalizarea garderobei. Spre deosebire de românce, care sunt o naţie de 90-60-90 ( cel puţin asta este percepţia prin prisma magazinelor de prin mall-urile noastre), nemţoaicele au dimensiuni care mă fac să mă simt confortabil. Găsesc orice-mi doreşte inimioara, în culorile şi la dimensiunile necesare. Croieli moderne, culori vii, texturi plăcute, preţuri mult mai mici decât la noi . Reducerile sunt substanţiale la finalul sezonului şi ţi-e mai mare dragul să cauţi printre sutele de modele pe cel care-ţi place cel mai mult şi zău că ai de unde alege. Acolo, în Germania, nu mă simt ca un urs panda care-şi caută un tutu roz cu paiete.
          Patronii de magazine din aglomeraţiile denumite generic mall mai au multe de învăţat, în primul rând în ceea ce priveşte varietatea de produse oferite spre vânzare, cât şi în ceea ce priveşte instruirea personalului. Ar trebui să deschidă ochii domnii patroni şi să se uite la femeile trecute de treizeci de ani. Nu toate rămân silfide şi nu toate sunt dispuse să se îmbrace în saci negri sau gri. Există femei ca mine, care, în ciuda unor kilograme în plus, refuză să moară de ruşine, purtând caftan şi eventual văl care să le acopere faţa. Eu refuz de asemenea să port hainele pentru grase din colecţiile chinezeşti, alea de le poartă tăntiţele pe la nunţile din corturi sau cantine. Sunt nişte haine odioase, diforme, din material plastic sclipitor şi puturos, iritant pentru piele.
          Eu sunt o divă, aşa că o să mă las în continuare rasfăţată de creatorii colecţiilor vestice, care-mi oferă haine adevărate, pe gustul meu, ignorându-i pe  farsorii online care-mi oferă, tutuindu-mă cu nesimţire, şmecheriuţe vaporoase, slim, fit, daily, fancy, fleoşc, size 0 .

          Nu sunt un zero,  deştepţilor, eu sunt mai mult de-atât!

2 comentarii: